چهار اجرای عالی انگلستان – Far Post Header

با توجه به اینکه امروز روز سنت جورج است، فکر کردم که این فرصت خوبی است تا چهار اجرا در انگلیس را به اشتراک بگذارم که برای مخالفان غیرمنتظره و تحقیرآمیز بود.

انگلستان 9 اسکاتلند 3 (15 آوریل 1961)
من برای اولین بار در جوانی در مورد این بازی در کتابی خواندم و به نظر نمی رسید امکان پذیر باشد. این ممکن است به این دلیل باشد که من در دوران گراهام تیلور بودم و چیزی بیش از یک پیروزی کم در آن زمان برای تیم ملی ما مطرح نبود!

این دیدار، بازی پایانی مسابقات قهرمانی خانگی 1960/61 بود و در حضور 97350 هوادار در ورزشگاه ومبلی برگزار شد. مردان والتر وینترباتم در زمستان قبل از هر دو ولز و ایرلند با 5 گل عبور کرده بودند و پیروزی در آن بعد از ظهر آوریل سی و نهمین قهرمانی خانگی آنها را تضمین می کرد.

انگلیس با گل های بابی رابسون و دو گل جیمی گریوز در وقت استراحت 3-0 پیش افتاد. دیو مکی و دیوی ویلسون در ده دقیقه پس از شروع مجدد گلزنی کردند تا اسکاتلند امید واقعی برای بازگشت به بازی داشته باشد. یک دقیقه بعد، برایان داگلاس گل چهارم انگلیس را در بعدازظهر به ثمر رساند.
بابی اسمیت در دقیقه 75 نتیجه را 5-2 کرد که شروع یک بهمن گل بود و پنج گل در یک طلسم ده دقیقه ای باورنکردنی به ثمر رسید.

پت کویین اسکاتلندی در فاصله 60 ثانیه ای اسمیت گلزنی کرد تا امتیاز امتیازی برای اسکاتلندی ها قابل احترام باشد، اما انگلیس رفت و چهار گل دیگر به ثمر رساند.
جانی هاینس از فولام دو گل را در سه دقیقه به ثمر رساند، جیمی گریوز سپس یک دقیقه بعد هت تریک خود را تکمیل کرد تا اینکه بابی اسمیت در دقیقه 85 دومین – و گل نهم انگلیس – را به ثمر رساند.

با نزدیک شدن به جام جهانی تابستان بعد، مطمئناً نام انگلیس پس از اجرای چنین نمایشی در جام ژول ریمه خواهد بود؟

انگلستان 5 اسکاتلند 1 (24 مه 1975)
اسکاتلند با رفتن به این دیدار نهایی مسابقات خانگی، در صدر جدول قرار گرفت و فقط باید از شکست اجتناب کند و برنده رقابت ها شود. انگلیس برای پنجاهمین بار قهرمان شد.

انگلیس تابستان قبل به جام جهانی آلمان غربی راه نیافته بود. اسکاتلند صعود کرده بود اما در مرحله گروهی بدون شکست در یک بازی حذف شده بود. آنها برنده بازی در ومبلی در آخرین نمایش فصل 1974/75 بودند.

میزبان می خواستند بیرون بروند و یک نکته را ثابت کنند و این کار را به سبک انجام دادند. جری فرانسیس از کیو پی آر در دقیقه 5 گل ابتدایی بازی را به ثمر رساند و پاس میک چانون را در فاصله 40 یاردی دروازه به ثمر رساند. او توپ را از کنار یکی از مدافعان اسکاتلند گرفت و در حالی که بقیه دفاع اسکاتلند در مقابل او ایستادند، توپ را از فاصله نزدیک به 30 یارد به شدت به پشت تور کوبید.

یک دقیقه بعد، انگلیس با یک گل جدایی فوق العاده با آلن بال، گری فرانسیس و کوین کیگان دو تا شد.
کیگان یک سانتر به تیرک دورتر داد که کوین بیتی از بالای دروازه بان اسکاتلند استوارت کندی و درست زیر تیر افقی عبور کرد. این تنها گل مدافع ایپسویچ برای کشورش بود.

کالین بل در دقیقه 42 یک گل سوم را برای انگلیس به ثمر رساند تا اینکه بروس ریوچ درست قبل از نیمه اول پس از یک توپ دستی در محوطه جریمه انگلیس یک پنالتی را به ثمر رساند.

انگلیس دو گل دیگر بعد از نیمه به ثمر رساند که جری فرانسیس تعداد گل های خود را در بعدازظهر دو برابر کرد و دیوید جانسون اولین گل پنجم و آخرین گل انگلیس را به ثمر رساند.

لهستان 0 انگلستان 3 (11 ژوئن 1986)
این بازی احتمالاً حیاتی ترین بازی از چهار بازی بود که امروز به آن می پردازم. شکست انگلیس را به خانه می برد و حتی یک تساوی ممکن است برای نگه داشتن انگلیس در جام جهانی کافی نباشد.

مردم درباره بابی رابسون که انگلیس را به نیمه نهایی جام جهانی 1990 راهنمایی می کند غزلیات می گویند، اما اغلب اذعان نمی کنند که در این بخش از زمان مربیگری تیم ملی چقدر از او منفور بود.
انگلیس تحت هدایت رابسون دو سال قبل از راهیابی به مسابقات قهرمانی اروپا در فرانسه ناکام بود و در دو بازی اول این جام جهانی عملکرد بسیار بدی داشت. آنها رقابت را با شکست 1-0 مقابل پرتغال آغاز کردند و سپس با تساوی بدون گل مقابل مراکش ادامه دادند.

یک پیروزی لازم بود و یک پیروزی جامع برای تلاش برای بازگرداندن هواداران هم در مسابقات و هم در خانه لازم بود. گری لینهکر که در فصل قبل لیگ برای اورتون 38 گل به ثمر رسانده بود را وارد کنید.
این مهاجم در نیمه اول هت تریک کرد تا انگلیس به دور دوم صعود کند. اولین بار او پس از ارسال از سمت راست توسط گری استیونز در دقیقه هشتم بود. سپس استیو هاج یک سانتر زیبا از سمت چپ ارائه کرد و لاینکر توپ را از بیرون محوطه شش قدم به سقف دروازه فرستاد.

پس از اینکه یوزف ملینارچیک، دروازه بان لهستان در دقیقه 35 کرنر را به ثمر رساند، لینهکر هت تریک خود را با یک گل دیگر از فاصله نزدیک تکمیل کرد. توپ به پای مرد اورتون افتاد که توپ را بین دو مدافع لهستانی روی خط کوبید.

همه ما می دانیم که بعداً در مسابقات چه اتفاقی افتاد، بنابراین آن را همانجا رها می کنیم.

دانمارک 0 انگلستان 3 (15 ژوئن 2002)
این اولین تورنمنت «نسل طلایی» بود و آنها به تازگی توانسته بودند به مسابقات راه پیدا کنند. ضربه آزاد دقیقه آخر دیوید بکهام مقابل یونان در دیدار نهایی مقدماتی امتیازی را به انگلیس داد که برای سوار شدن این تیم به هواپیمای ژاپن و کره جنوبی لازم بود.

این بکهام بود که اولین گل خود را در این بازی در دور دوم مقابل دانمارکی ها به ثمر رساند که در دور قبل در صدر گروه خود قرار داشتند.
بازی تنها 5 دقیقه از زمان بازی گذشته بود که هافبک منچستریونایتد یک ضربه کرنر به تیرک دور دروازه توماس سورنسن دروازه بان دانمارکی زد. درست جلوی ریو فردیناند افتاد، که با ضربه سر به سمت دروازه برگشت، سورنسن توپ را روی خط کوبید و سپس آن را به بازی بازگرداند و انگلیس پیش بود.

مایکل اوون در نیمه دوم بازی را 2-0 کرد، زمانی که موفق شد توپ شلی که نیکی بات را در محوطه جریمه به بیرون زد، مهار کند. اوون توپ را روی سورنسن و به گوشه دور دروازه فرستاد.

امیل هسکی کمی قبل از نیمه تمام با یک شوت برای اولین بار از بیرون محوطه جریمه گلزنی را تکمیل کرد. دیوید بکهام در گوشه سمت راست محوطه جریمه کنترل توپ را در اختیار داشت و توپ را در مسیر هسکی قرار داد که او توپ را زیر سورنسن و به پشت دروازه کوبید.

انگلیس در دور بعد به میدان رفت و پس از برتری مایکل اوون به برزیل 2-1 شکست خورد. من اغلب فکر می کنم که این بزرگترین شانس انگلیس برای قهرمانی در جام جهانی از سال 1966 بود، زیرا اگر برزیل را شکست می دادیم، در فینال با ترکیه و سپس یک تیم ضعیف آلمانی روبرو می شدیم.

درباره نویسنده

https://www.farpostheader.com/2024/04/four-great-england-performances.html?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=four-great-england-performances منبع: