چهار مربی برتر لیورپول که به آنفیلد شکوه آوردند

کنی دالگلیش، یکی از نمادهای باشگاه لیورپول، به عنوان بازیکن و مربی کمک های قابل توجهی کرد. او به مدت 13 سال برای قرمزها بازی کرد و همکاری چشمگیری با ایان راش ایجاد کرد. پس از بازنشستگی جو فاگان در سال 1985، دالگلیش اولین بازیکن-مدیر باشگاه شد.

در اولین حضور خود به عنوان مربی، او لیورپول را به موفقیت بزرگی رساند، سه بار قهرمان لیگ شد و دو بار نایب قهرمان شد. با این حال، متأسفانه به دلیل محرومیت آنها پس از فاجعه Heysel، نتوانست تیم را در اروپا رهبری کند.

بیل شنکلی بدون شک بزرگترین مربی تاریخ باشگاه لیورپول است.

https://www.empireofthekop.com/2023/04/01/best-liverpool-coaches-brought-glory/ منبع:

شنکلی در سال 1959 هدایت یک تیم رو به زوال لیورپول را بر عهده گرفت که در دسته دوم با مشکل مواجه بود و زیرساخت های نامناسبی داشت.

بیشتر بخوانید: تغییرات دوگانه برای منچسترسیتی ایجاد شد زیرا آرتور هم تیمی های خود را شگفت زده کرد: اخبار پیش بینی شده تیم لیورپول

قسمت 73 پادکست امپراتوری کاپ: گفتگوی نویسنده با کریس رابرتز در مورد فوتبال، سلامت روان… و موارد دیگر!

باشگاه فوتبال لیورپول سابقه ای غنی در تولید برخی از بهترین مربیان و مدیرانی دارد که تا به حال دیده است و طرفداران شرط بندی ورزشی بدون شک در سال های اخیر در حالی که این باشگاه در اوج انگلستان و اروپا بوده است، عاشق حمایت از باشگاه بوده ام.

باب پیزلی در تسلط لیورپول در دهه های 70 و 80 نقش اساسی داشت. او در سال 1959 به کادر پشتی باشگاه پیوست و پس از 14 سال انتظار در سال 1973 جانشین بیل شنکلی شد. به عنوان جانشین شنکلی، او وزن میراث سلف خود را به دوش کشید و فشار را به راحتی تحمل کرد.

یورگن کلوپ، تاکتیک‌دان کاریزماتیک آلمانی، در سال 2015 به آنفیلد آمد تا بتواند لیورپول را به ارتفاعات جدیدی برساند. پس از شکستن انحصار بایرن مونیخ در بوندسلیگا با بوروسیا دورتموند، کلوپ به باشگاه لیورپول پیوست.

آنها سپس جام حذفی را در سال 1965 به دست آوردند و آن را با قهرمانی در لیگ در فصل بعد دنبال کردند و شروع دوره جدیدی از موفقیت برای لیورپول بود.

باب پیزلی

کلوپ فلسفه gegenpressing را اجرا کرد و بهترین ها را در منابع خود به ارمغان آورد، با بازیکنانی مانند اندرو رابرتسون و ترنت الکساندر-آرنولد که شروع به ثبت نام خود کردند. لیورپول پس از 11 سال به اولین فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید اما به رئال مادرید باخت.

قرمزها ذهن های درخشانی داشته اند که آنها را به عناوین و افتخارات متعددی هدایت کرده است.

بیل شنکلی

در حالی که دوره دوم او به موفقیت اولی اش نبود، او همچنان برای تثبیت تیم با اخراج روی هاجسون وارد عمل شد و آنها را به قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس در فصل 12-2011 رساند. با این حال، مدیریت قانع نشد و در نتیجه او در پایان فصل اخراج شد.

پیزلی در طول 9 سال تصدی خود، در هشت فصل مدال نقره گرفت و 20 جام را به دست آورد. او مسئول ایجاد شراکت پویا بین یان راش و کنی دالگلیش بود و همچنین اسطوره هایی مانند گریم سونس را به خدمت گرفت و لیورپول را در آن زمان به یک نیروی قدرتمند تبدیل کرد.

تحت رهبری او، لیورپول سه جام اول اروپا را به دست آورد و حتی پس از کناره گیری از سمت مدیریتی، با این باشگاه درگیر شد تا اینکه در سال 1992 بیمار شد.

با وجود عملکرد متوسط ​​در لیگ برتر در فصل 16-2015، کلوپ این تیم را به مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا هدایت کرد، جایی که آنها یک بازگشت قابل توجه از کسری 1-3 برای شکست باشگاه سابق خود، بروسیا دورتموند، انجام دادند. این تیم در مرحله نیمه نهایی مقابل ویارئال پیروز شد اما در فینال مغلوب سویا شد.

بیشتر بخوانید: لیورپول امید تازه ای برای جذب هافبک 24 ساله دارد. ایجنت رابطه خوبی با قرمزها دارد – گزارش

یورگن کلوپ

کلوپ که مصمم بود به اهدافش برسد، در فصل بعد لیورپول را به رستگاری رساند و در مقابل تاتنهام هاتسپور قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

با این حال، این پیروزی تنها آغاز یک سفر طولانی برای کلوپ بود، که بعدها الهام بخش قرمزها برای اولین قهرمانی لیگ خود در 30 سال گذشته علیرغم عدم قطعیت های ناشی از بیماری همه گیر بود. با هدایت کلوپ، هواداران لیورپول می توانند منتظر آتش بازی های بیشتری در فصل های آینده باشند.

کنی دالگلیش

او با آزاد کردن بازیکنانی که عملکرد ضعیفی داشتند و بهبودهای لازم در تمام جنبه های تیم، قرمزها را احیا کرد. او به همراه باب پیزلی، جو فاگان و روبن بنت گروهی به نام «اتاق چکمه» تأسیس کرد. تجدید حیات لیورپول با قهرمانی آنها در دسته دوم در سال 1962 آغاز شد و آنها را به فوتبال درجه یک سوق داد.

اگرچه دستاوردهای او ممکن است به اندازه مدیران بعدی نباشد، تأثیر او بر باشگاه پایه و اساس همه موفقیت های آینده آنها را ایجاد کرد.