کارشناس صحنه های مشکوک تخت جمشید و آلومینیوم


سرویس خبر شماره: 1868038
12 فوریه 1401 در 06:01 ب.ظ
129.7K امتیاز خبر|

30نقطه نظر

اخراج، گل مردود و دو صحنه مشکوک پنالتی؛

* برخورد مدافع آلومینیوم با مهدی ترابی (مشکوک پنالتی – دقیقه 66)
ابراهیم میرزابیگی: هیچ اشتباهی نداشتیم و برخورد طبیعی بود.
❌ تورج حقوردی: تکل مدافع آلومینیوم به پای مهدی ترابی برخورد کرد و او را سرنگون کرد و می توانست پنالتی باشد.
❌حیدر سلیمانی: مدافع آلومینیوم با پای چپ به توپ و با پای راست به پای مهدی ترابی ضربه می زند. از آنجایی که ترابی می توانست به مالکیت توپ ادامه دهد، باید یک پنالتی اعلام می شد، اما اگر مالکیت توپ برای ترابی ممکن نبود، پنالتی نبود.
❌ نوذر رودنیل: 100 درصد پنالتی بود و داور زاویه خوبی داشت اما نمی دانم چرا پنالتی را اعلام نکرد.

1797290

تنها چهار دقیقه بعد آلومینیوم روی ضدحمله فرصت گلزنی داشت و وقتی علیرضا بیرانوند برای دفع توپ از محوطه جریمه خارج شد، با میلاد فخرالدینی برخورد کرد تا داور با کارت قرمز اخراج شود.

چهار صحنه مشکوک از دیدار پرسپولیس و آلومینیوم مورد انتقاد کارشناسان داوری قرار گرفته است.

کارشناس صحنه های مشکوک تخت جمشید و آلومینیوم

نیمه دوم این دیدار بدون جنجال نبود و در دقیقه 66 تکل مدافع آلومینیوم در محوطه جریمه مهدی ترابی را به زمین زد تا قرمزها بار دیگر به دلیل اعلام نشدن پنالتی به داور اعتراض کنند. همچنین در دقیقه 80 محمدرضا آزادی موفق شد دروازه آلومینیوم را باز کند که این گل با خطا روی دروازه بان توسط منصوریان مردود اعلام شد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پس از باخت مقابل فولاد در هفته هفدهم لیگ برتر، پرسپولیس در شرایطی به مصاف آلومینیوم رفت که در صورت عدم کسب سه امتیاز آن بازی، در صورت پیروزی سپاهان، صدر جدول را از دست خواهد داد. گل گهر.

* برخورد فخرالدینی و علیرضا بیرانوند (اخراج و آفساید فرضی – دقیقه 43)
❌ ابراهیم میرزابیگی: اخراج علیرضا بیرانوند درست بود چون مهاجم فویل در موقعیت گلزنی مشخصی قرار داشت اما قبل از آن مهاجم فویل در آفساید بود و کمک داور به دلیل موقعیت یابی ضعیف اعلام آفساید نکرد.
❌ تورج حقوردی: مهاجم آلومینیوم در موقعیت آفساید قرار گرفت اما کمک داور به دلیل موقعیت بد متوجه نشد، اما خطای بیرانوند به صورت خودکار اخراج شد زیرا خطای جدی محسوب می شد.
❌ حیدر سلیمانی: با توجه به اینکه بازیکن آلومینیوم در موقعیت گلزنی مشخصی قرار داشت، اخراج درست بود، اما قبل از اخراج میلاد فخرالدینی در آفساید بود و قبل از اخراج کمک داور باید آفساید را اعلام می کرد، اما در موقعیت خوبی قرار نداشت.
✅ نوذر رودنیل: اخراج خوب بود و از تصاویر تلویزیونی او در آفساید به نظر نمی رسید. مگر اینکه از زاویه جدید ببینید که مشخص است او در آفساید بوده است.

اخراج بیرانوند در شرایطی اتفاق افتاد که مهاجم فویل توپ را در موقعیت مشکوک به آفساید در اختیار داشت و اعتراض هواداران قرمزها به تصمیم منصوریان را در پی داشت و در نیمه اول بازی جنجال به پا کرد.

* برخورد مدافع آلومینیوم با شیخ دیاباته (مشکوک پنالتی – دقیقه 39)
✅ ابراهیم میرزابیگی: خطایی رخ نداده است. مدافع آلومینیوم روی زمین بود و شیخ دیاباته پایش را چسب زد و در آستانه زدن پنالتی بود.
❌ تورج حقوردی: مدافع آلومینیوم پای مهاجم پرسپولیس را لمس کرد و داور می توانست اعلام پنالتی کند و حتی خود بازیکن آلومینیوم هم از عدم اعلام پنالتی توسط داور تعجب کرد.
حیدر سلیمانی: شیخ دیاباته قرار بود پنالتی بزند اما مدافع آلومینیوم روی زمین بود و اقدام انجام نشد و خطا نبود. مهاجم پرسپولیس پایش گیر کرد و بازی ادامه پیدا کرد.
❌ نوذر رودنیل: مدافع پایش را روی پای دیاباته گذاشت و خطای 100 درصدی بود و باید پنالتی اعلام می شد.

1797269

* گل رد توسط محمدرضا آزادی (خطا روی دروازه بان – دقیقه 80)
ابراهیم میرزابیگی: مهاجم آلومینیوم روی دروازه بان خطا کرد و تصمیم داور درست بود.
تورج حقوردی: مهاجم آلومینیوم روی دروازه بان خطا کرد و گل به درستی مردود اعلام شد.
حیدر سلیمانی: مهاجم آلومینیوم هر دو دستش را روی شانه دروازه بان پرسپولیس می گذارد و امکان بازی را از او سلب می کند و به همین دلیل خطا به درستی اعلام شده است.
✅ نوذر رودنیل: مهاجم آلومینیوم روی دروازه بان اشتباه کرد و داور به درستی گل را مردود اعلام کرد.

1797289



مجله اخبار فوتبال داخلی

قرمزها که هفته گذشته در بازی مقابل فولاد به شدت به تصمیم بنیادی فر اعتراض کرده بودند و معتقد بودند پنالتی روی شیخ دیابته اعلام نشده است، این هفته نیز در چند صحنه به تصمیمات مرتضی منصوریان داور مسابقه به شدت اعتراض کردند.

در اولین صحنه مشکوک این دیدار، شیخ دیاباته در حین برخورد با مدافع آلومینیوم در محوطه جریمه سرنگون شد و در حالی که پرسپولیسی ها احساس می کردند داور باید به سود آنها پنالتی می گرفت، منصوریان دستور ادامه بازی را داد. . .